Direktlänk till inlägg 23 maj 2008

Konsten att ställa valp....

Av Ingalill Pallin - 23 maj 2008 18:39

Ja, det är ju ett kapitel för sig detta med att få en livlig parvel att stå det snyggaste han kan..oftast är det ju en annan uppfödare som vill ha dessa bilder för att bilda sig en uppfattning om valpen är ett ämne eller inte...och det vill man ju helst att den ska vara...nåja...för att uppnå denna photogeniqa situation så behövs följade rekvisita...

1 ...köttbullar...orsakar bitsår på tumme och pekfinger...låt gärna valpen sluka några stycken innan... så inte effekten blir så stark..

2.... halkfritt bord..förslagsvis trimbord med lagom höjd för ryggen...din alltså..

3..tålamod, tålamod och ännu mera tålamod..

4...en tålmodig sambo som förslagsvis håller i kameran..hetsa inte på ..då blir han inte tålmodig så länge...skrik inte NU..för många gånger..då slänger han kameran och går upp till teven i ställen... kom med glada tillrop..såå va bra eller liknande..du är helt beroende av kameramannen..glöm inte det

5..en supermodern dig-kamera som inte tar 2 sekunder på sig att komma till grönt...när det blinkar rött står nämligen valpen perfekt...efter det du skrikit NU och kameran blinkar grönt står valpen som en kamel..

Ja det var lite råd på vägen  Ge inte upp!!!! 

 
 
Marie

Marie

24 maj 2008 08:59

Hej Ingalill!

Oj oj vilket gott skratt jag fick när jag läste detta! Jag känner igen mig i ALLT du skriver. Det är alltså lika för alla...? Jag som trodde alla andras små valpar stod som superutställningshundar direkt ;) Jag är just nu på gång att fota ståbilder på mina små lymlar på 5,5 veckor. Önska mig lycka till?!

Kram, Marie

http://www.westjacs.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

24 maj 2008 17:46

Hej Marie...ja visst är det väl träffande!!!
och alla dessa misslyckade kort man har...lycka till nu med fotandet..det finns konjak....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingalill Pallin - Söndag 4 feb 13:24


Nu flyger tranorna och snödropparna tittar lite    försiktigt upp ur jorden...vi blir valpsugna ! vi ska iår para vår trevliga släta tik Luna och goa Fia ska ha en kull till sensommaren. Hör av er kan vi berätta mer! ...

Av Ingalill Pallin - 7 oktober 2023 22:58


Vi önskar alla nya valpköpare lycka till med sina små vänner !   ...

Av Ingalill Pallin - 28 september 2023 15:53

              Vi har i nuläget två tikar kvar till lämpliga hundhem. Den ljusa tiken blir brooken i pälsen och den mörka får mindre päls, light brooken. Den ljusa är mjukisen här i kullen och den mörka är som vanligt...dom är leveransklara 6/1...

Av Ingalill Pallin - 24 september 2023 14:57

     

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards